reklama

Žeby v Poľsku nebolo podvodníkov?

Pred pár rokmi som bol na obede v jedálni s jednou kamarátkou pochádzajucou z Gdaňska. Vyše mesiaca sme sa nevideli a tak sme sa bavili o všetkom možnom, keď som odrazu medzi rečou potreboval použiť slovo "podvodník".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Nevedel som si spomenúť, ako sa to slovo povie po poľsky, a tak som sa uchýlil k osvedčenému triku. Spoľštil som slovenskú verziu na "podwódnik". Alicja zbadala moje zaváhanie a ani z kontextu jej ten výraz nebol jasný, tak sa spýtala, čo som tým slovom myslel.

-- No podvodník, to jest taki Unterwassermann, Betrüger po niemiecku. Człowiek, który mówi nieprawdę w taki sposób, żebyś uwierzyla, że to jest prawda. Jak to sie nazywa po polsku?

Alicja sa zamyslela. V duchu hľadala adekvátny lingvistický ekvivalent, no po chvíli bezradne pokrčila ramenami:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

-- Miro, u nas w Polsce czegoś takiego nie ma.

Miroslav Šedivý

Miroslav Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  404
  •  | 
  • Páči sa:  2x

...večný mládežník, samouk, cestovateľ, začiatočník a špekulant... bratislavčan ročník 1979, toho času v bádenskom Karlsruhe Zoznam autorových rubrík:  Haló, tu KarlsruheTúlavý bicykelS batohom cez horyS batohom po EurópeZačiatky bývajú ťažkéVeršotepcove návodyKoľko rečí viešThink globallyHrnček varSlovensko.comMalý princŠaškové počmáraníVšetko dobré

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu