reklama

Máte to radi csípős?

Hoci nepatrím medzi ľudí, ktorých by štípal aj jahodový džem, s csípős papričkami som opatrný a nestrkám do nich príliš nos. Ako teda s nimi nakladám?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Nakladám ich.

Hmmm, v tradičných pizzériach si vždy vypýtam takú csípős fľaštičku a potom si tým obkvapkávam pizzu. Ak majú csípős olejčok v mištičke, tak si na pizzu občas šupsnem aj nejaké kúsky csípős papričky, no a pokiaľ tá nie je dosť csípős, tak si to na pizzu aj celé odobkvapkám. A potom mi je z toho blbo. Ale tak fajn blbo.

V kebabárňach, v ktorých občas na cestách zakotvím, síce tiež robia pizzu, no csípős olejček k nej nemávajú. Namiesto toho tam majú nadrvené sušené csípős papričky a kebabár sa pýta, či to chcem "Mit Scharf" alebo "Mit ohne Scharf". Ja to chcem "Mit bisschen Scharf", lenže to bisschen Scharf potom chrubždí medzi zubami a štípe aj na druhý deň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak ja ich teda doma nakladám.

Na rozdiel od nakladaného syra sa však s nimi až tak nehrám. Nakrájam na malé kúsky, vo fľaške zalejem trochou olivového oleja a je to. Na jeden šup ich treba naozaj málo, na to tak deci oleja, pretože aj tak tým vydržím jedlo obkvapkávať pár týždňov a potom je lepšie si urobiť novú dávku, aby sa to nepokazilo.

Csípős papričky si sám nepestujem a ani ich nekupujem. Mám dvoch kamarátov, ktorí sa v tom vyžívajú. Na jednej vlaňajšej Tour de Burčák (septembrové cyklovýlety po vinárskych dedinkách v južnom Falcku) som tých dvoch zoznámil a potom to tak dopadlo, že celý čas sa len o csípős papričkách rozprávali a ja som ich debatu kúskami chlebíka zajedať musel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raz za čas mi teda niektorý z nich donesie vrecúško s pár csípős papričkami a ja si ich takto naložím.

Obrázok blogu

No nie je to nádhera?

Miroslav Šedivý

Miroslav Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  404
  •  | 
  • Páči sa:  2x

...večný mládežník, samouk, cestovateľ, začiatočník a špekulant... bratislavčan ročník 1979, toho času v bádenskom Karlsruhe Zoznam autorových rubrík:  Haló, tu KarlsruheTúlavý bicykelS batohom cez horyS batohom po EurópeZačiatky bývajú ťažkéVeršotepcove návodyKoľko rečí viešThink globallyHrnček varSlovensko.comMalý princŠaškové počmáraníVšetko dobré

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu