reklama

Viete čítať po francúzsky?

Na cestách po Francúzsku si toho prečítate viac ako dosť. Na križovatke pod trojuholníkom väčšinou visí textová tabuľka "Dajte prednosť v jazde", pod stopkou občas "Treba sa zastaviť". Prejazdy obcami sú značené šípkami na "Všetky smery" a na konci križovatiek po zozname odbočiek ostáva posledná "Ostatné smery". Ani cyklisti sa cestou nenudia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Viete rýchlo čítať po francúzsky? Nie? Tak si to tu chvíľu cvičte:

Už je to lepšie? Tak fajn. V dnešnom dieli toho veľa nenacestujeme. Len som dal dohromady pár maličkostí, ktoré som cestou objavil.

Obrázok blogu

Názov ulice tejto ulice znie "Prečo nie" s implicitným otáznikom. To čo má znamenať? Prečo sa tá ulica tak nazýva? Hehe, a prečo nie? Prečo by sa tak nemohla volať. No to je habaďúra.

Za rohom som si u jedného chlapíka dával doplniť fľašu vodou z vodovodu:

-- Obávam sa, že mi na moju otázku odpoviete najvýstižnejšie, ako sa to dá, ale predsa sa to spýtam: prečo sa tá ulica za rohom nazýva "Prečo nie?"?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

-- Myslíte si, že vám odpoviem "A prečo nie?" No, ona sa volá podľa lode "Prečo nie?", vlastne niekoľkých lodí, ktoré patrili kapitánovi menom Charcot. On už od detstva chcel byť námorníkom, hoci nikto z jeho rodiny námorníkom nebol. A keď sa ho pýtali, prečo chce vlastne na more, tak odpovedal "A prečo nie?" - no a takto pomenoval aj svoje lode.

Obrázok blogu

Zatiaľčo ja na cestách najradšej jedávam na miestach, kde vidím jedávať aj miestnych, niektorí ľudia sa radšej orientujú podľa turistických sprievodcov. Tak napríklad taký Guide du Routard je edícia pokrývajúca snáď celý svet. Ako autori týchto sprievodcov píšu: "Náš sprievodca nie je ako dobré víno... starnutím sa kazí.", tak si treba každoročne zaobstarať najnovšiu edíciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A sprievodca sa stará aj o podniky, ktoré v jednotlivých regiónoch odporúča. Dostanú peknú novú nálepku.

Škoda akurát, keď sa človek pri takej dlhodobo výnimočnej reštaurácii vyskytne v blbý deň. V pondelok zatvorené.

Obrázok blogu

Opäť na skok k moru. Ja viem, aj telesne postihntí majú právo na dobrý prístup k moru. A dokonca mi nenapadá ani výstižnejší piktogram, ako im naznačiť, že každý deň popoludní sú pre nich vytvorené vhodné podmienky.

Obrázok blogu

Tu sú piktogramy zbytočné. Táto dedina mimo hlavných ťahov má okrem širokých ciest aj široké cyklotrasy, krížom-krážom cez celú dedinu s množstvom značiek, kadiaľ kto kedy prechádzať smie a kadiaľ nie. Ja som sa tu mohol točiť ako som chcel, iných cyklistov, ba ani autá som tu nestretol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Jozef Mak bol človek milión. Joseph Pavot est un homme billion.

Obrázok blogu

A na záver kontrolná otázka: kde urobili súdruhovia chybu?

Miroslav Šedivý

Miroslav Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  404
  •  | 
  • Páči sa:  2x

...večný mládežník, samouk, cestovateľ, začiatočník a špekulant... bratislavčan ročník 1979, toho času v bádenskom Karlsruhe Zoznam autorových rubrík:  Haló, tu KarlsruheTúlavý bicykelS batohom cez horyS batohom po EurópeZačiatky bývajú ťažkéVeršotepcove návodyKoľko rečí viešThink globallyHrnček varSlovensko.comMalý princŠaškové počmáraníVšetko dobré

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu