reklama

Raz si hore, raz si dole... no hore treba šlapať

V noci som sa prebudil na to, že mi tečie za krk. Zatiahol som hornú časť vreca na mŕtvoly, no vytrvalý dážď medzitým stihol namočiť spacák. "Toto do rána skončí", povedal som si a spal ďalej. Ráno však dážď neprestával a obloha nenasvedčovala tomu, že by sa počasie chcelo umúdriť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Po východe slnka ma ten dážď už začal omŕzať a tak som rýchlo vyliezol z môjho nenápadného lôžka a odniesol všetko k umývarke pod strechu. Rozvešal som spacák, karimatku, vrece na mŕtvoly, prezliekol sa do suchého a uvaril si čaj. Kým mi trochu vychladne, tak si niečo pustite:

To bude teda deň. Včera síce fučalo a občas niečo kvaplo, no väčšinou to bol celkom fajn deň. Ak dnes od rána prší, tak to sa ďaleko nedostanem.

Nachádzam sa v dedine Lanvéoc na polostrove Crozon, strednom z tých troch čudlíkov na úplnom konci Bretónska, v kempe na brehu mora. Po včerajších stotridsiatich kilometroch by som sa dnes chcel opäť trochu potúlať po pobreží, kým sa definitívne vydám na východ krížom cez celé Francúzsko. Veď mám na to dva týždne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Medzitým si na rannú cigaru vyšiel dôchodca z vedľajšieho prívesu. Doniesol mi nabíjačku s baterkami, ktoré som si uňho nechal večer nabiť. S manželkou žijú kdesi pri Paríži a už dlhé roky sem v lete chodia stráviť pár týždňov v zariadenom obytnom prívese, ktorý tu už zapustil korene. Ukazoval mi, kam chodieva chytať ryby, a neustále krútil hlavou nad mojou túrou. "Veď vlakom by ste boli rýchlejšie..."

Obrázok blogu

Krátko po desiatej, keď konečne trochu prestalo pršať, som konečne všetko zbalil, hoci to ešte bolo mokré. Zaplatil som necelé štyri eurá za kemp a vydal sa do prudkého kopca, ktorý som včera večer zišiel. Taká ranná rozcvička, aspoň na tom bicykli nezaspím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A v tom momente vyšlo slnko a horúcimi lúčmi zalialo krajinu. Bol som teplejšie oblečený, navyše som šlapal do prudkého kopca, takže po prvých lúčoch na čiernej bunde som sa začal výdatne potiť. Výsledok? Hore v dedine zosadávam z bicykla mokrý ako myš. A to po prvých pár kilometroch od kempu so sprchou!

To už som sa mohol hodiť do mora. Lenže ako som v kempe skúšal teplotu morskej vody pravým ukazovákom, nemal som dojem, že chcem skúšať nové plavky, ktoré som si so sebou bral.

Obrázok blogu

Ešte v Lanvéocu som sa stavil v turistických informáciách a od tetušky si nechal ukázať, čo všetko treba na polostrove Crozon vidieť. Hlavne sa mám túlať okolo pobrežia, zájsť k mysom a tak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten polostrov síce netrčí z vody viac ako nejakých sto metrov, takže žiadne veľké stúpania tam nie sú, no tých stúpaní a klesaní je tam až až. Každú chvíľu to ide pár desiatok metrov do kopca, potom zas z kopca.

Predvlani som v Alpách robil denne do tých dvetisíc výškových metrov. Lenže to som sa ráno zobudil v údolí, väčšinu dňa šlapal do kopca až k niektorému z najvyšších alpských priesmykov a potom večer sa zviezol šialeným zjazdom do ďalšieho údolia. Tu to šlo hore či dole kedykoľvek.

Vypúšťam dlhšiu zachádzku k Pointe des Espagnols a mierim do Camaret-sur-Mer. Prechádzam niekoľkými kruhovými objazdmi a už som na posledných pár kilometroch vedúcich k ďalšiemu mysu, Pen-Hir. Je to tu rozhodne plnšie ako predvčerom na najzápadnejšom bode Francúzska, Pointe de Corsen.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Vtedy napravo od cesty, len niekoľko sto metrov pred cieľom, objavujem niekoľko veľkých kotiev. Vľavo je parkovisku s asi desiatimi autami, pričom väčšinu tvoria všadeprítomné obytné autá. No a čo, veď ja sa tu zas premávam na "obytnom" bicykli.

Obrázok blogu

Stojí tu vraj jediné múzeum na kontinentálnej Európe, ktoré sa zaoberá výlučne bitkou o Atlantik. A teraz zas dostanem poza uši: nebol som v ňom.

Obrázok blogu

Počas školských prázdnin je otvorené každý deň.

Obrázok blogu

No ja som mal opäť takú tú cestovateľskú náladu, kedy som celý deň musel stráviť pod holým nebom. Vyvrátiť hlavu dohora a vidieť len modré nebo s pár mráčikmi-letáčikmi, cítiť na tvári čerstvý morský vzduch a naháňať kilometre meniacou sa krajinou.

Obrázok blogu

Musím si však dávať pozor, aby som zostal na ceste. Trochu ďalej sa totiž útesy prepadávali do sedemdesiatmetrovej hĺbky k morskému príboju. A tieto útesy vraj využívajú alpinisti, aby nemuseli trénovať do ďalekých Álp. Do takej Ženevy ako jedného z najbližších prialpských miest je to odtiaľto asi tisíc kilometrov.

Obrázok blogu

Konečne som na myse Pen-Hir, odkiaľ vidno ešte pár ďalších šutrov vo vode. Nachádzam sa sto metrov od veľkého a takmer obsadeného parkoviska na kamennej plošine, všade plno ľudí a dokonca skupina postarších cyklistov rozprávajúcich sa po nemecky. Takých počas týchto dní občas stretávam - dovezú si bicykle autami a potom sa tu vozia po okolí bez batožiny.

Obrázok blogu

Hoci nerád na takýchto túrach jazdím dvakrát po tých istých miestach, občas to z takýchto odľahlých miest na koncoch úzkych polostrovov ani inak nejde. Tak ešte raz pohľad kamsi ďaleko na západ ...

Obrázok blogu

... prípadne so zaostrením na trochu bližšie. Prechádzam totiž opäť okolo vojenského múzea a vraciam sa ku Camaret-sur-Mer. Hmm, dnes si ešte jeden mys predsa len dám.

Miroslav Šedivý

Miroslav Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  404
  •  | 
  • Páči sa:  2x

...večný mládežník, samouk, cestovateľ, začiatočník a špekulant... bratislavčan ročník 1979, toho času v bádenskom Karlsruhe Zoznam autorových rubrík:  Haló, tu KarlsruheTúlavý bicykelS batohom cez horyS batohom po EurópeZačiatky bývajú ťažkéVeršotepcove návodyKoľko rečí viešThink globallyHrnček varSlovensko.comMalý princŠaškové počmáraníVšetko dobré

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu