reklama

Narodeninový darček pre horského turistu

Idete na týždeň na hory a jeden kamarát má narodeniny. Čo mu darovať, aby ste tu fľašu sektu nemuseli vláčiť v batohu celý týždeň? Petangové gule!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

V nedeľu ráno najskor vyšlo slniečko a vzápätí aj vedúci Robert. Už siedmy nádherný slnečný deň v poradí, to mi tu aj tak nikto nebude veriť.

Teraz si však naškrtnime problém s narodeninovým darčekom. Sedem dní chodíte s batohom na pleciach od chaty k chate, liepate sa do tritisíc metrov, na lane balansujete nad priepasťou, skáčete zo skaly na skalu. Takže pri balení vážite každý gram a pokiaľ viete, že na celodennom pochode budete mať cestou dve chaty, tak si vezmete len liter vody, pretože fľašu cestou doplníte.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na predchádzajúcich podobných alpských túrach si kamaráti robili srandu typu "já zapoměl ve vlaku míč!", čo som ja kontroval výrokom, "však mám petangové gule, tak si namiesto futbalu dáme pétanque". Jedna váži trištvrte kila a v sade ich je šesť, plus maličká drevená guľôčka, prasiatkom prezývaná.

V Karlsruhe si občas pétanque zahráme, ale na to treba dve sady a tak je dobré, ak po jednej sade majú viacerí, aby sme neboli závislí vždy na tých istých. Takže Aleš petangové gule nutne potreboval.

Samozrejme, nikdy som ich nevláčil do hôr. Ale kebyže Aleš mal tie narodeniny hneď na začiatku týždňa, tak, hehe, viete, ako to myslím, jeden deň by som sa s nimi pre tú srandu možno aj vláčil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale Aleš ich mal až na konci ...

Obrázok blogu

... a tak dostal tentokrát len to malú drevenú guličku s tým, že gule ho čakajú v Karlsruhe ...

Obrázok blogu

... a bol na tom lepšie, ako Robert, ktorý si včera po náročnom zostupe našiel v batohu tento kameň ...

Obrázok blogu

... OVEĽA lepšie.

Obrázok blogu

Po raňajkách sme sa definitívne zbalili a vypadli do údolia. Mali sme poldruha hodiny do odchodu autobusu. Skala, z ktorej sme včera zliezali, bola zatiaľ zahalená v oblakoch.

Obrázok blogu

No kým sme došli do údolia, ...

Obrázok blogu

... sa opäť krásne vyjasnilo a bolo teplo. Fúúúha, civilizácia, aký nezvyk.

Obrázok blogu

Pred autobusom sme stihli ešte dať kolovať tri pivá ...

Obrázok blogu

... a už sme sedeli na lavičke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veronika: "Miro teď udělá tři záběry: my na zastávce, autobus, zastávka bez nás."

Obrázok blogu

Spravil som len jeden a ten SADistický autobus stihol. Lístok pre šiestich do Brunico stál opäť nejakú sumu nedeliteľnú šiestimi, no my sme boli radi, že už sedíme...

Obrázok blogu

... a že sa nemusíme po horách pachtiť s neforemnými batohmi.

Obrázok blogu

V Brunico nám takmer hneď šla lokálka do Fortezza, kde sme mali dve hodiny do EuroCity do Mníchova, kde sme zas mali dvanásť minút na InterCity do Karlsruhe. Všetko pekne podľa plánu, dokonca som na tú lokálku vybavil päťdesiatpercentnú skupinovú zľavu, aj keď nás bolo iba šesť. Cestou sem som takú zľavu pre šiestich zadarmo veru nemal, keďže som musel kúpiť desať lístkov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo Fortezza sme mali dosť času na pohodový obed v pizzerii vedľa stanice. Každý si objednal úplne fantasticky obloženú pizzu, len ja som zostal pri nenápadnej štvorsyrovej quattro formaggi, plus csípős-papričkový olej k tomu. Jasné, že sme si všetci šiesti porcie krájali na menšie časti a vzájomne vechslovali. No časom som začínal mať dojem, že mi porcia len rastie. Každú chvíľu chcel niekto z mojej porcie kúsok a na výmenu som dostával väčšie kúsky. Veď ako na burze, otázka dopytu a ponuky.

Aké však bolo naše prekvapenie, keď sme prišli na stanicu pred odchodom vlaku ...

Obrázok blogu

... tridsať minút meškanie. To skomplikovalo náš prestup v Mníchove.

Obrázok blogu

Strojvodca sa pri vjazde do stanice musel cítiť ako mediálna hviezda. Tomuto sa hovorí ostro sledovaný vlak.

Obrázok blogu

Už sme sa však viezli a to je opäť dobrý dôvod na maličkú oslavu.

Obrázok blogu

Keď sme chvíľu nepili, tak sme sa triafali papierovými lietadielkami. Tu mal Aleš presný zásah.

To lietadielko z cestovného poriadku, ktorý leží v každom kupé diaľkových vlakov, som pri vystupovaní zatrčil vedúcemu Robertovi zozadu na batoh. V Mníchove šiel do informácii, aby slušne vysvetlil naše patálie s meškajúcimi vlakmi a vybavil miesto v inom vlaku.

Napokon vybavil šesť rezervovaných miest v rýchlovlaku ICE do Stuttgartu, ktorý na tomto úseku síce nie je nijako superrýchly, ale stačí. Robert sa tetuške poďakoval, otočil sa a vtedy tetuška zbadala lietadielko z cestovného poriadku na Robertovom batohu.

Lístok nám už nezrušila a my sme sa preplneným ICE nejako dostali do Stuttgartu a následne hop-šup IC do Karlsruhe.

Ono to šlapanie po horách má predsa len viac do seba.

Obrázok blogu

z Dolomitov pre blog.sme.sk, Miroslav Šedivý

Miroslav Šedivý

Miroslav Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  404
  •  | 
  • Páči sa:  2x

...večný mládežník, samouk, cestovateľ, začiatočník a špekulant... bratislavčan ročník 1979, toho času v bádenskom Karlsruhe Zoznam autorových rubrík:  Haló, tu KarlsruheTúlavý bicykelS batohom cez horyS batohom po EurópeZačiatky bývajú ťažkéVeršotepcove návodyKoľko rečí viešThink globallyHrnček varSlovensko.comMalý princŠaškové počmáraníVšetko dobré

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu